Po získání licence soukromého pilota (PPL) řada pilotů uvažuje o zvyšování své letecké kvalifikace až
na úroveň, která by jim umožnila se létáním živit. K profesionálnímu létání je vždy nutné získat licenci
obchodního pilota a ve většině případů také kvalifikaci pro létání podle přístrojů. V ATO Aviatický klub
poskytujeme výcvik k získání všech potřebných licencí (MEP, IR a CPL), na jejichž základě se budete
moci přihlásit k výběrovým řízením k našim či zahraničním leteckým společnostem. Ve spolupráci
s našimi partnery zajišťujeme rovněž výcvik spolupráce ve vícečlenné posádce (MCC).
Protože k zahájení těchto výcviků vyžadují letecké předpisy určité vstupní zkušenosti ve formě
letecké praxe (nestačí tedy samotný průkaz způsobilosti PPL, ale vyžaduje se stanovený nálet),
navrhneme zájemcům o další profesní letecký růst nejdříve efektivní způsob létání v mezidobí
než bude možné zahájit některý z dalších výcviků (tzv. time building). V rámci time buildingu
provádíme například výcvik létání v noci, lety do zahraničí a na česká řízená letiště nebo procvičování
radionavigace včetně simulovaných přístrojových přiblížení.
Jakmile letecká praxe uchazeče dosáhne požadované úrovně, je možné v ATO Aviatický klub zahájit
výcvik létání podle přístrojů (IR), výcvik k získání kvalifikace pilota vícemotorových letounů (MEP),
výcvik obchodního pilota (CPL).
Pokud se rozhodnete pro všechny výcviky (v pořadí dle modulů IR, MEP, CPL), absolvujete distanční
teoretickou výuku ATPL a zkoušky na Úřadu pro civilní letectví ze čtrnácti předmětů. Pokud uvažujete
pouze o modulu IR nebo CPL, je rozsah teoretické výuky resp. počet zkoušených předmětů poměrně
zkrácen. Samotný výcvik MEP nevyžaduje zkoušky na ÚCL, ale pouze výuku a interní test teoretický
znalostí, vztahující se k danému vícemotorovému letounu.