Pro výcvik IR/PBN si můžete zvolit všechny naše jednomotorové letouny Cessna nebo Piper. K nácviku
přístrojových přiblížení využíváme především letiště Vodochody, Karlovy Vary, Ostrava a Brno, v
rámci kurzu ale provádíme i lety do zahraničí (zejména na letiště Drážďany, Lipsko, Wroclav nebo
Hof). Všichni naši instruktoři pro výcvik IR mají praxi z létání u aerolinek, což je zárukou jejich vysoké
odbornosti.
Cílem modulového kurzu IR(A)/PBN je vycvičit piloty na úroveň odborné způsobilosti nezbytnou k řízení
letounů při letech IFR a za meteorologických podmínek pro let podle přístrojů (IMC). Žák musí být po
ukončení výcviku schopen pilotovat jednomotorové, případně vícemotorové letouny při letech IFR s
minimální výškou rozhodnutí 200 ft. Výcvikový kurz nesmí být ukončen do doby, než bude žadatel o
IR(A) schopen pilotovat letoun dle postupů a obratů požadovaných při zkoušce dovednosti s úrovní
dostatečné schopnosti, přiměřené právům držitele IR(A).
• Absolvování výuky teoretických znalostí
• Zdravotní způsobilost 1. nebo 2. třídy; v případě, že jste držitelem 2. třídy musíte úspěšně
absolvovat vyšetření tónovou audiometrií
• Kvalifikace pro lety v noci
• Absolvování kurzu a zkoušky IFR English
• 50h jako velitel letounu při navigačních letech
Výcvik SEP IR provádíme v kombinaci 25 hodin simulátor + 25 hodin výcvik na letounu. K první fázi
výcviku využíváme simulátor letounu ULT28. Praktický letový výcvik probíhá na letounech Cessna 172, Cessna 172RG nebo Piper PA-28/PA-28R. V případě, že jste již držitelem kvalifikace CPL, může být počet hodin snížen o 10.
Na simulátoru i během výcviku v letounu si zopakujete základní ovládání letounu podle přístrojů
a radionavigace. U držitelů CPL je tato část započtena z předchozího výcviku. Jádrem modulu je
procedurální ovládání letounu podle přístrojů během odletu, letu po trati, přesných i nepřesných
přístrojových přiblížení, vyčkávání a nouzových postupech. To vše za pomocí radionavigačních
zařízení vč. satelitní navigace. Výcvik probíhá v plném rozsahu s instruktorem na palubě.
Během praktické zkoušky prokážete před examinátorem Úřadu pro civilní letectví schopnost
bezpečně ovládat letoun dle přístrojů během všech fází letu se zaměřením na přístrojová přiblížení na
letišti Vodochody a Karlovy Vary.