PPL je vždy prvním stupněm k získání kvalifikace obchodního nebo dopravního pilota. V případě, že se rozhodnete absolvovat základní výcvik u nás a chcete být profesionálním pilotem, sestavíme vám plán dosažení dalších kvalifikací (CPL, MEP, IR, ATPL) tak, abyste je získali v krátké době, vysoké kvalitě a co nejlevněji. I v rámci PPL však máte možnost získat další kvalifikace – absolvovat akrobatický výcvik, stát se vlekařem nebo například pilotovat vícemotorové letouny.
Údržba a bezpečnost techniky je dnes už díky přísným předpisům srovnatelná. Všechny slušné komerční školy zaměstnávají instruktory na plný úvazek, létají každý den a umožňují hradit výcvik postupně podle skutečně odlétaných hodin. Vytvořte si seznam favoritů. Navštivte je a ptejte se na to, kolik letadel skutečně mají v hangáru, kolik žáků už vycvičili a zda instruktory s tisícovkami hodin, které mají uvedené na webu, skutečně během svého výcviku potkáte. A snažte se odhadnout, jestli je létání výcviků s žáky stále baví. Protože jestli baví instruktory, bude výcvik bavit i vás.
Zdravotní prohlídka potřebná k získání licence soukromého pilota není nijak náročná a naprostá většina běžných zdravotních komplikací (brýle, vyšší krevní tlak apod.) nevadí. Prohlídkou projde téměř každý člověk středního věku.
Uznávání náletu z ULL upravuje předpis JAR-FCL 1. Ten umožňuje držiteli průkazu pilota ultralehkých letounů odečíst si od minimálního požadovaného náletu v rámci výcviku PPL (45h) až deset procent hodin, které odlétal ve funkci velitele ULL, nejvíce však 10 hodin.
Ano, po získání průkazu soukromého pilota letounů máte právo vzít na palubu další osoby. Někteří provozovatelé pronájem svých letounů podmiňují nalétáním po získání licence vyššího počtu hodin (například 10 na typu), to však není obecným pravidlem.
Kamkoliv. Průkaz soukromého pilota (PPL) je mezinárodně uznávaný a na jeho základě si můžete půjčovat letadla a létat po celém světě.
S běžnými typy letounů (Cessna, Zlin, Piper) doletíte z Prahy bez problémů například do Chorvatska. Zásoba paliva na palubě obvykle umožňuje dobu letu bez mezipřistání kolem čtyř hodin a cestovní rychlost se pohybuje mezi 180–200 km/h.
Zjednodušeně řečeno 12 hodin ročně. Doporučujeme však létat více, uvedený požadavek leteckých předpisů je opravdové minimum z hlediska udržení návyků a bezpečnosti.
Takové názory nejsou ničím podloženy a svědčí pouze o osobní preferenci (a určité omezenosti) pilota. Zastáváme názor, že v každém výcviku je vhodné postupovat od jednoduššího ke složitému. Na cessnách se naučily létat statisíce soukromých i dopravních pilotů. Navíc je většina amerických letadel kvalitněji vybavena například pro výcvik radionavigace. Pokud se po získání PPL na cessně rozhodnete přeškolit na zliny, nebude vám přechod činit žádné problémy.
Jednotlivé dílčí kvalifikace budete získávat postupně, obvykle v průběhu tří let. Postupně je tedy budete i platit. Na začátek mějte pohromadě alespoň na plynulý výcvik PPL. Další létání můžete provádět i velmi pomalým tempem při normálním zaměstnání. U nás i ve světě je létání obvykle až druhou profesí, ke které se lidé běžne dostávají až okolo třicítky. Na závěr výcviku si můžete půjčit i u banky, ale pečlivě zvažte, pokud by to měla být velká částka. Může se stát, že budete práci v letectví hledat řadu měsíců.
Při srovnání počtu nehod motorových letadel s nehodami na silnici, nelze létání než doporučit. Naprostá většina leteckých nehod je navíc způsobena porušením předpisů o létání. Pokud budete létat podle předpisů, je pravděpodobnost, že se vám něco stane zanedbatelná.