SEP IR(A)/PBN

 

Pro výcvik IR/PBN si můžete zvolit všechny naše jednomotorové letouny Cessna nebo Piper. K nácviku 
přístrojových přiblížení využíváme především letiště Vodochody, Karlovy Vary, Ostrava a Brno, v 
rámci kurzu ale provádíme i lety do zahraničí (zejména na letiště Drážďany, Lipsko, Wroclav nebo 
Hof). Všichni naši instruktoři pro výcvik IR mají praxi z létání u aerolinek, což je zárukou jejich vysoké 
odbornosti.

 


Cíl kurzu:


Cílem modulového kurzu IR(A)/PBN je vycvičit piloty na úroveň odborné způsobilosti nezbytnou k řízení 
letounů při letech IFR a za meteorologických podmínek pro let podle přístrojů (IMC). Žák musí být po 
ukončení výcviku schopen pilotovat jednomotorové, případně vícemotorové letouny při letech IFR s 
minimální výškou rozhodnutí 200 ft. Výcvikový kurz nesmí být ukončen do doby, než bude žadatel o 
IR(A) schopen pilotovat letoun dle postupů a obratů požadovaných při zkoušce dovednosti s úrovní 
dostatečné schopnosti, přiměřené právům držitele IR(A).

 

Vstupní požadavky:


• Absolvování výuky teoretických znalostí 
• Zdravotní způsobilost 1. nebo 2. třídy; v případě, že jste držitelem 2. třídy musíte úspěšně 
absolvovat vyšetření tónovou audiometrií
• Kvalifikace pro lety v noci
• Absolvování kurzu a zkoušky IFR English
• 50h jako velitel letounu při navigačních letech

 

Obsah a rozsah výcviku


Výcvik SEP IR provádíme v kombinaci 25 hodin simulátor + 25 hodin výcvik na letounu. K první fázi 
výcviku využíváme simulátor letounu ULT28. Praktický letový výcvik  probíhá na letounech Cessna 172, Cessna 172RG nebo Piper PA-28/PA-28R. V případě, že jste již držitelem kvalifikace CPL, může být počet hodin snížen o 10.


Na simulátoru i během výcviku v letounu si zopakujete základní ovládání letounu podle přístrojů 
a radionavigace. U držitelů CPL je tato část započtena z předchozího výcviku. Jádrem modulu je 
procedurální ovládání letounu podle přístrojů během odletu, letu po trati, přesných i nepřesných 
přístrojových přiblížení, vyčkávání a nouzových postupech. To vše za pomocí radionavigačních 
zařízení vč. satelitní navigace. Výcvik probíhá v plném rozsahu s instruktorem na palubě.

 

Zkouška


Během praktické zkoušky prokážete před examinátorem Úřadu pro civilní letectví schopnost 
bezpečně ovládat letoun dle přístrojů během všech fází letu se zaměřením na přístrojová přiblížení na 
letišti Vodochody a Karlovy Vary.


Další články




Rezervační systém

Uživatelské jméno:   Rezervace letadel, záznamy letů, fakturace, AVK nástěnka
Heslo:
 
Registrace

Poslední aktuality

FNPTII na LKRO

Vážení piloti,Aviatický klub disponuje vlastním simulátorem ELITE třídy FNPTII na letišti v Roudnici. Jde o generické zařízení navigačních postupů, využívající letový model PA28R Arrow (SEP), lehce překonfigurovatelný na PA34 Seneca III (MEP), oba buď s analogovým nebo "skleněným" kokpitem. Využívá …

Celá aktualita

FNPT II SIMULATOR AT LKRO AIRPORT

Dear pilots, at LKRO airport we have an EASA certified flight simulator ELITE Evolution S311 EccoFlyer FNPT II in SEP/MEP configuration, both in analog flight instrument equipment and in full quality E500 glass cockpit (EFIS) including original GPS GARMIN GTN 650 and autopilot. The large screen, hig…

Celá aktualita