Výcvik MEP IR/PBN poskytujeme na letounu Piper PA-34 200T Seneca, který je kromě moderní avioniky
(Garmin 430, Apollo MFD, Sandel HSI, autopilot) vybavený také odmrazováním a stormscopem.
K nácviku přístrojových přiblížení využíváme především letiště Vodochody, Karlovy Vary, Ostrava a
Brno, v rámci kurzu ale provádíme i lety do zahraničí (zejména na letiště Drážďany, Lipsko, Wroclav
nebo Hof). Všichni naši instruktoři pro výcvik MEP IR (A)/PBN mají praxi z létání u aerolinek, což je zárukou
jejich vysoké odbornosti.
Cílem výcviku je shodný s výcvikem SEP IR/PBN, požadovaný stupeň odborné způsobilosti musí být
prokázán na vícemotorovém letounu.
• Kvalifikace MEP
• Kvalifikace SEP IR/PBN
Nebo
• Vstupní požadavky pro výcvik SEP IR/PBN (pokud nejste držiteli kvalifikace SEP IR/PBN)
Ti, kteří nejsou držiteli SEP IR/PBN a rozhodnou se pro celý výcvik IR na vícemotorových letounech,
podstoupí výcvik v kombinaci 35 hodin na simulátoru (resp. 30 pro držitele CPL) a 20 hodin na
letounu Piper PA-34–200T Seneca. Tato varianta je jednodušší v tom, že získáte více zkušeností
na komplexním vícemotorovém letounu a odpadne rovněž praktická zkouška SEP IR/PBN. Vyšší využití
vícemotorového letounu výcvik, oproti postupu pro držitele SEP IR/PBN rozšiřující kvalifikaci o MEP IR/PBN,
mírně zdraží.
Během praktické zkoušky prokážete před examinátorem Úřadu pro civilní letectví schopnost
bezpečně ovládat vícemotorový letoun dle přístrojů během všech fází letu a nouzových situacích se
zaměřením na přístrojová přiblížení na letišti Vodochody a Karlovy Vary.