Pro výcvik základní přístrojové kvalifikace (BIR) si můžete zvolit všechny naše jednomotorové letouny Cessna nebo Piper. K nácviku přístrojových přiblížení využíváme především letiště Vodochody, Karlovy Vary, Ostrava a Brno, v rámci kurzu ale provádíme i lety do zahraničí (zejména na letiště Drážďany, Lipsko, Wroclav nebo Hof). Všichni naši instruktoři pro výcvik IR mají praxi z létání u aerolinek, což je zárukou jejich vysoké odbornosti.
Cílem modulového kurzu BIR/CB-IR(A) je vycvičit piloty na úroveň odborné způsobilosti nezbytnou k řízení letounů při letech IFR a za meteorologických podmínek pro let podle přístrojů (IMC). Žák musí být po ukončení výcviku schopen pilotovat jednomotorové, případně vícemotorové letouny při letech IFR s minimální výškou oblačnosti 600 ft a dohlednosti 1.5 km. Výcvikový kurz nesmí být ukončen do doby, než bude žadatel o BIR schopen pilotovat letoun dle postupů a obratů požadovaných při zkoušce dovednosti s úrovní dostatečné schopnosti, přiměřené právům držitele BIR.
• Zdravotní způsobilost 1. nebo 2. třídy; v případě, že jste držitelem 2. třídy musíte úspěšně
absolvovat vyšetření tónovou audiometrií
• Kvalifikace pro lety v noci (pouze pokud hodlá využívat BIR při letech v noci)
• Držitel ICAO English úrovně 4 a více
Výcvik BIR provádíme v rozsahu přibližně 25 hodin na letounu, před tím je třeba absolvovat 80h teorie Letový výcvik probíhá na letounech Cessna 172, Cessna 172RG nebo Piper PA-28/PA-28R. Teoretická výuka BIR/CB-IR(A) je poskytována v Praze nebo přímo na letišti v Roudnici nad Labem či Plzni.
Výcvik se skládá z modulů základního letového výcviku a modulů procedurálního ovládání letounu podle přístrojů během odletu, přesných i nepřesných přístrojových přiblížení (vč. PBN) a po trati. To vše za pomocí radionavigačních zařízení vč. satelitní navigace. Výcvik probíhá v plném rozsahu s instruktorem na palubě. Po absolvování zkoušky BIR může uchazeč pokračovat ve výcviku CB-IR k získání plnohodnotné kvalifikace IR s minimy až 200 ft.
Během praktické zkoušky BIR prokážete před pověřeným examinátorem (popř. examinátorem ÚCL) schopnost bezpečně ovládat letoun za IMC za dodržení meteorologických minim pro BIR. Po návazném výcviku CB-IR poté prokážete schopnost ovládat letoun dle přístrojů během všech fází letu s výškou rozhodnutí až 200 ft.