BIR/CB-IR

Pro výcvik základní přístrojové kvalifikace (BIR) si můžete zvolit všechny naše jednomotorové letouny Cessna nebo Piper. K nácviku přístrojových přiblížení využíváme především letiště Vodochody, Karlovy Vary, Ostrava a Brno, v rámci kurzu ale provádíme i lety do zahraničí (zejména na letiště Drážďany, Lipsko, Wroclav nebo Hof). Všichni naši instruktoři pro výcvik IR mají praxi z létání u aerolinek, což je zárukou jejich vysoké odbornosti.

 


Cíl kurzu:


Cílem modulového kurzu BIR/CB-IR(A) je vycvičit piloty na úroveň odborné způsobilosti nezbytnou k řízení letounů při letech IFR a za meteorologických podmínek pro let podle přístrojů (IMC). Žák musí být po ukončení výcviku schopen pilotovat jednomotorové, případně vícemotorové letouny při letech IFR s minimální výškou oblačnosti 600 ft a dohlednosti 1.5 km. Výcvikový kurz nesmí být ukončen do doby, než bude žadatel o BIR schopen pilotovat letoun dle postupů a obratů požadovaných při zkoušce dovednosti s úrovní dostatečné schopnosti, přiměřené právům držitele BIR.

 

Vstupní požadavky:


• Zdravotní způsobilost 1. nebo 2. třídy; v případě, že jste držitelem 2. třídy musíte úspěšně absolvovat vyšetření tónovou audiometrií
• Kvalifikace pro lety v noci (pouze pokud hodlá využívat BIR při letech v noci)
• Držitel ICAO English úrovně 4 a více

 

Obsah a rozsah výcviku


Výcvik BIR provádíme v rozsahu přibližně 25 hodin na letounu, před tím je třeba absolvovat 80h teorie Letový výcvik probíhá na letounech Cessna 172, Cessna 172RG nebo Piper PA-28/PA-28R. Teoretická výuka BIR/CB-IR(A) je poskytována v Praze nebo přímo na letišti v Roudnici nad Labem či Plzni.

Výcvik se skládá z modulů základního letového výcviku a modulů procedurálního ovládání letounu podle přístrojů během odletu, přesných i nepřesných přístrojových přiblížení (vč. PBN) a po trati. To vše za pomocí radionavigačních zařízení vč. satelitní navigace. Výcvik probíhá v plném rozsahu s instruktorem na palubě. Po absolvování zkoušky BIR může uchazeč pokračovat ve výcviku CB-IR k získání plnohodnotné kvalifikace IR s minimy až 200 ft.

Zkouška


Během praktické zkoušky BIR prokážete před pověřeným examinátorem (popř. examinátorem ÚCL) schopnost bezpečně ovládat letoun za IMC za dodržení meteorologických minim pro BIR. Po návazném výcviku CB-IR poté prokážete schopnost ovládat letoun dle přístrojů během všech fází letu s výškou rozhodnutí až 200 ft.


Další články




Rezervační systém

Uživatelské jméno:   Rezervace letadel, záznamy letů, fakturace, AVK nástěnka
Heslo:
 
Registrace

Poslední aktuality

FNPTII na LKRO

Vážení piloti,Aviatický klub disponuje vlastním simulátorem ELITE třídy FNPTII na letišti v Roudnici. Jde o generické zařízení navigačních postupů, využívající letový model PA28R Arrow (SEP), lehce překonfigurovatelný na PA34 Seneca III (MEP), oba buď s analogovým nebo "skleněným" kokpitem. Využívá …

Celá aktualita

FNPT II SIMULATOR AT LKRO AIRPORT

Dear pilots, at LKRO airport we have an EASA certified flight simulator ELITE Evolution S311 EccoFlyer FNPT II in SEP/MEP configuration, both in analog flight instrument equipment and in full quality E500 glass cockpit (EFIS) including original GPS GARMIN GTN 650 and autopilot. The large screen, hig…

Celá aktualita